Beter laat dan nooit! (de heenreis) - Reisverslag uit Osaka, Japan van Martijn Nijland - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit! (de heenreis) - Reisverslag uit Osaka, Japan van Martijn Nijland - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit! (de heenreis)

Door: Me Myself and I

Blijf op de hoogte en volg Martijn

29 Augustus 2013 | Japan, Osaka

Kon'nichiwa!

Eigenlijk ben ik iemand die (te) vaak wacht tot het laatste moment om iets te regelen of te doen, zo ook deze waarbenjij.nu. Deze heb ik namelijk pas aangemaakt nadat ik al lang en breed ben vertrokken en op een hotel kamer zit in Osaka... ach wat zou ik ervan zeggen... het houdt me momenteel van de (Japanse)straat.

De Heenreis ging voorspoedig, geen vertraging, lekker eten, gratis sloffen... kortom alle lof voor Turkish Airlines!

Maar jullie komen natuurlijk niet voor een vliegtuigreferentie, maar voor verhalen over Japan en Japanners. Nu ben ik respectievelijk nog maar 6 uur in Japan en kom ik waarschijnlijk nog achter veel meer dingen. Echter durf ik over de volgende beweringen al wel een uitspraak te doen!

- Japanners kunnen niet zo heel goed Engels: Klopt! Zelfs bij het vliegveld spraken de meeste gebrekkig tot geen Engels...ik vermoed dan ook dan mijn Hints vaardigheden aanzienlijk zullen groeien de aankomende tijd. Mijn stage begeleider spreekt het gelukkig wel redelijk goed!

- Japanners eten met stokjes: Duuh! Alleen is het voor hun soms ook lastig om (glibberig)voedsel mee op te pakken. Zo voel je je als Nederlander niet meteen een idioot wanneer alles van je eetstokjes glijdt...

- Japanners doen aan origami: Klopt! tenminste de Japanse medewerkers in het hotel waar ik verblijf... op mijn handdoek ligt namelijk denk ik iets wat op een gevouwen zwaan moet lijken.

Tot nu toe valt het dus nog mee wat ik gedaan en beleefd heb en kom ik vooral bij van een vermoeiende vliegreis. Ik zal proberen zoveel mogelijk verhalen te schrijven en online te zetten voor wie het wil lezen. echter mijn kennende zullen deze met enige vertraging dan weer online komen... achjah... beter laat dan nooit.

Sayōnara!

Martijn


  • 29 Augustus 2013 - 19:27

    Jeannet En Jos:

    Lieve Martijn,

    We blijven je zekers volgen. En hopen regelmatig te kunnen skypen.
    Volgens ons is de vogel een kraanvogel. Succes en geniet van alles.

    Dikke knufffff van ons!

  • 29 Augustus 2013 - 19:38

    Ronald (en Haike, Nouk, En Lois):

    Mooie ervaring man. Martijn san. Succes en veel plezier. Groeten uit oldenzaal.

  • 29 Augustus 2013 - 20:32

    Tanja:

    Hoi Martijn
    Fijn dat je goed bent aangekomen en leuk om je ervaringen straks te volgen.
    Wens je een fijne tijd toe.

  • 30 Augustus 2013 - 07:32

    H&M:

    Ha die Martijn,

    Wensen je een onwijs super fantastische tijd toe!!
    Wij zullen je verhalen met alle nieuwe ervaringen en belevenissen zeker gaan volgen.
    SUCCES!!

  • 30 Augustus 2013 - 09:27

    Jeroen Brummer:

    Hé Martijn, succes daar enehh... kom je in januari wel klootschiet'n?

  • 30 Augustus 2013 - 14:40

    Martijn Nijland:

    Dank jullie wel!

    en Jeroen helaas wordt dat lastig.. of het klootschieten moet verplaatst worden ergens na 3 februari :p .

  • 31 Augustus 2013 - 10:43

    Jongman:

    Hoi Martijn,

    Fijn om te horen dat de reis enzo allemaal goed vergaan zijn!
    Je bent nu een paar dagen verder, hoop dat je een beetje al gewent bent!

    We zijn erg benieuwd naar je nieuwe verslagen!

    Groetjes en liefs,
    Frank, Danielle en Femke

  • 04 September 2013 - 08:20

    Jan En Jeannette Nijland:

    Hallo Martijn,
    Wat kun je gezellig vertellen.
    En we weten zeker dat je de japanse taal zo onder de knie hebt.
    Heel veel succes en plezier daar. We blijven je volgen!!!

    Liefs Jan en jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 17188

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage in Japan!!

Landen bezocht: