Oh my deer! - Reisverslag uit Nara, Japan van Martijn Nijland - WaarBenJij.nu Oh my deer! - Reisverslag uit Nara, Japan van Martijn Nijland - WaarBenJij.nu

Oh my deer!

Door: Martijn Nijland

Blijf op de hoogte en volg Martijn

16 September 2013 | Japan, Nara

Kon'nichiwa!

Ik had me voorgenomen om elke donderdag wat te schrijven... Dat is nu dan bij deze mislukt... Acht toch nog 2 weken volgehouden.

Dan nu naar het daadwerkelijke reisverslag. Vandaag was het een officiële vrije dag in Japan en had ik dus mooi de tijd om wat sightseeing te doen buiten Osaka. Samen met een collega als gids ben ik naar de historische plaats Nara gegaan. Dit was de eerste officiële hoofdstad van Japan en hier zijn dan ook vele tempels en andere bezienswaardigheden te vinden. Geloof me je kijkt je ogen uit. Zeker bij de Todai-ji tempel. Hier staat namelijk een Buddha van 16 meter hoog. Je voelt je opeens een heel stuk kleiner... Mocht trouwens ook wel een keer hier.

Echter wat me het meeste bij zal blijven van Nara zijn de herten die echt overal te vinden zijn! Dit komt doordat ze vroeger als boodschapper van god werden gezien. Zo worden de dieren al meer dan 1000 jaar geëerd er bijgevoerd door de mensen van Nara. Dit heeft als gevolg dat de herten zo mak als een.... Bambi zijn.

Na de korte geschiedenisles dan nu mijn ervaring met de herten... Je kan namelijk overal hertenkoekjes kopen. Op de verpakking staat dan dat dit het favoriete maaltje is van de herten. Laat ik het zo stellen, ze liegen niet... Zodra je de verpakking ook maar iets hebt geopend heb je meteen een horde herten voor je staan die allemaal maar 1 ding willen... zo'n koekje... Maakt niet uit wat je doet, al ren je snel een paar passen weg ze blijven je achtervolgen en grissen gerust zo'n koekje uit je handen. Oja een tip mocht je dit ook willen proberen, trek niet dezelfde kleur broek aan als de koekjes... Dit is allerminst bevorderlijk voor de conditie van je broek

Mijn collega had dit kennelijk ver van te voren gepland en stond dus dan ook lachend met de camera klaar...Voor jullie heeft het denk ik wel leuke foto's opgeleverd...

Daarnaast heb ik nog de gelegenheid gehad om het Osaka-Aquarium te bezoeken. Dit is 1 van de grootste aquaria ter wereld en heeft dan ook een van de grootste vissen ter wereld. De walvishaai met een lengte van meer dan 8 meter!

En als laatste heb ik nog te melden dat mijn stage goed verloopt, de mensen zijn erg geïnteresseerd en mijn onderzoek verloopt tot nu toe nog soepel (voor degene die het vergeten zijn: Wat de internationale werkgevers binnen het bedrijf vinden van de faciliteiten). Ik mag dit onderzoek dan ook voorzetten in Tokio waar ik aankomende donderdag naar toe zal reizen!

Voor nu niks bijzonders meer te melden. Tot het volgende reisverslag zeg ik dan ook:

Sayōnara!

  • 16 September 2013 - 16:14

    Wouter:

    ik verwacht wel wat broeketende-hertenfoto's op facebook :P

    have fun schatje
    xxx wouter ;)

  • 17 September 2013 - 13:35

    Sjef En Hetty:

    Hallo Martijn we volgen jou verslagen en hopen dat je in Tokio ook leuke dingen gaat beleven.
    Daar zullen ze wel geen herten hebben maar vast wel weer wat anders.
    Een mooi tijd in Tokio toe gewenst van ons.

  • 20 September 2013 - 21:46

    Bennie En Yvonne:

    Ha Bambi,

    Al trauma's van knagende bambietjes aan je broekspijp??? Wat een geluk dat je thuis dicht bij het hertenkamp woont, kun je straks langzaam afkicken.
    Gelukkig gaat het met het "alles naar binnen schuiven" nog steeds goed. Zolang jij reisverslagen blijft maken, weten wij dat het wel "snor" zit.

    Sayonara
    Bennie en Yvonne

  • 24 September 2013 - 14:41

    Sjef En Hetty:

    Hallo Martijn
    Hoe was het sumo worstelen of ben je niet gegaan?
    Wat fijn dat de herten niet mee mochten naar Tokio voor jou.
    Gr Sjef en Hetty

  • 24 September 2013 - 20:27

    Niek Evers:

    Gaaf gaaf :) Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1192
Totaal aantal bezoekers 17187

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage in Japan!!

Landen bezocht: